úterý 25. června 2013

Old, but with soul

The good old days, when each idea had an owner, are gone forever.
 Paul Coelho
Dnes jsem se rozhodla představit Vám styl, který je mi hodně blízký. Nevím, zda ho mám zařadit spíš do kategorie vintage (jelikož zde se uvádí několik definicí, kde se jako vintage bere veškeré oblečení pořízené od 20. do 60. let) nebo do retra (to je ten zbytek po 60. letech). Nicméně, ať už je to ten či onen, miluji prostě to staré oblečení s duší (klidně i imitaci). Má to pro mě jisté kouzlo, když si představím ty staré dobré časy našich babiček.
I přes veškeré hrůzy, kterými si prošli, bylo tohle období mnohem více přátelské, milující a poklidné než je tomu dnes. Lidé nepoužívali žádnou elektroniku a na místo toho si psávali dlouhé dopisy a po večerech seděli u hořícího krbu a poslouchali příběhy, které  jim vyprávěli zase jejich babičky z dob jejich mládí. A šaty se dědily z generace na generaci a to především ty svatební. Bylo pro dívku velkou poctou si obléct maminčiny šaty :-). 
Přesně kvůli tomu a kvůli mnoha dalším nevyřčeným věcem miluji ty staré časy, a proto si vážím každé maličkosti, kterou mi babička po sobě zanechá nebo kterou najdu zahrabanou někde na hůře.

Zde jsem pro Vás sestavila menší koláž mých oblíbených věcí, i když ne všechny jsou staré, ale alespoň tak svým vzhledem vypadají :-).
Suvenýry z cest ( nejlepší kousek je přesná kopie Boarding Pass z Titanicu, kterou jsem dostala na výstavě v Brně před pár lety a k mé nevíře jsem dostala lístek Lady Duff Gordon, což byla jediná módní návrhářka na palubě :-))
Zděděné recepty od mé babičky
Moje necelá sbírka Shakespearovi tvorby
Miluju ty boty, i když bych je měla asi buď pořádně naglobínovat nebo vyhodit, ale takto jsou podle mě dokonalé :-)


A tady je jedna skvělá píseň v retro stylu od Lanny del Rel- Young and beautiful z filmu Great Gatsby 

A co Vy? Líbí se Vám tento styl? 

Děkuji za Vaše odpovědi :-)).

3 komentáře:

  1. Také mám ráda věci se svojí historií. :-)
    a ta kopie Boarding passu mě dostala... úžasný fakt :-)

    OdpovědětVymazat
  2. děkuju moc :-)), taky si ji velmi vážím :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vintage, old-fashioned, nebo retro .. to je jedno . hlavně když existuje příběh nebo vzpomínka! Stokrát lepší, než dnešní splachovací věci na jedno použití ;)

    OdpovědětVymazat